Gå videre til hovedindholdet

Eksamen del 2 Digitalt produkt


Præsentation af det digitale produkt


Opgaven blev udarbejdet ud fra de forskellige niveauer i Blooms taksonomi. For at skabe et kollaborativt samarbejde havde jeg under udarbejdelsen web 2.0 modellen for øje. Dette for at sikre mig, at eleverne ikke ville dele opgaven op og hver især udarbejde noget materiale for derefter at samle det sammen. Der skulle være fokus på samarbejdsprocessen for derefter at ende ud med en tingsliggørelse - et produkt. 
Derfor valgte jeg også at eleverne skulle starte med at oprette en google docs hvor de skulle samle alt deres materiale. 



Først gennemgik jeg følgende pp i det fælles klasserum:


Huske :
Herunder opliste, finde, lokalisere, genkalde



Forstå og anvende:
Herunder: søge, forklare, udvælge, demonstrere og bruge


Analysere og vurdere:
Herunder sammenligne, eksperimentere og bedømme


Selve opgaven dækker igen de forskellige taksonomiske niveauer


Skabe:
Herunder: designe, opfinde, konstruere, udvikle



Resultatet fra to af grupperne:






Quiz

Alle grupperne lavede quiz i Kahoot og alle quiz blev gennemført med succes:

Zara:


Valentino:

Lego:





Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Eksamen del 3 Afrunding

På baggrund af de andre interventioner jeg har anvendt i løbet af de sidste par måneder valgte jeg at denne opgave skulle stilles så frit som muligt indenfor nogle rammer jeg valgte. Jeg lagde vægt på at eleverne skulle have medindflydelse på slutproduktet, men samtidig have processen for øje med henblik på at øge motivationen og give dem en følelse af at mestre. De fik selv lov at vælge app, men også hvilken virksomhed de helst ville undersøge og analysere. Lidt for abstrakt Jeg skulle ha guidet dem noget mere eller selv udarbejdet en App inden. Kravene jeg stillede må jeg erkende blev for abstrakt for mange af dem og jeg måtte undervejs revurdere og differentiere noget mere. Emnet omkring "Den frie bevægelighed" som de skulle vurdere blev for svært for dem at få ind i den kontekst. Valg af app skabte også frustrationer, da tålmodigheden omkring viden om og forståelse for det de forskellige apps kunne ikke rakte så langt. Jeg anvendte formativ evaluering, så j