Præsentation af det digitale produkt
Opgaven blev udarbejdet ud fra de forskellige niveauer i Blooms taksonomi. For at skabe et kollaborativt samarbejde havde jeg under udarbejdelsen web 2.0 modellen for øje. Dette for at sikre mig, at eleverne ikke ville dele opgaven op og hver især udarbejde noget materiale for derefter at samle det sammen. Der skulle være fokus på samarbejdsprocessen for derefter at ende ud med en tingsliggørelse - et produkt.
Derfor valgte jeg også at eleverne skulle starte med at oprette en google docs hvor de skulle samle alt deres materiale.
Først gennemgik jeg følgende pp i det fælles klasserum:
Huske :
Herunder opliste, finde, lokalisere, genkalde
Forstå og anvende:
Herunder: søge, forklare, udvælge, demonstrere og bruge
Analysere og vurdere:
Herunder sammenligne, eksperimentere og bedømme
Selve opgaven dækker igen de forskellige taksonomiske niveauer
Skabe:
Herunder: designe, opfinde, konstruere, udvikle
Resultatet fra to af grupperne:
Quiz
Alle grupperne lavede quiz i Kahoot og alle quiz blev gennemført med succes:
Zara:
Valentino:
Lego:
Kommentarer
Send en kommentar