Kendskab og udgangspunkt i læringsforudsætninger
Relationen - giver ikke sådan en opgave til en klasse jeg ikke kender
Rette flow --> nærmeste udviklingszone
Mål og indhold skulle kunne differentieres undervejs
Fokus på alle
Læring der rykker:
Formativ evaluering - vigtigt med feedback
Rette flow
Indflydelse på egen læring påvirker drivkraften, for eleverne kan selv sætte kriterierne for sværhedsgrad og derved opleve at udvikle, skabe progression og mestre
Relationen - giver ikke sådan en opgave til en klasse jeg ikke kender
Rette flow --> nærmeste udviklingszone
Mål og indhold skulle kunne differentieres undervejs
Fokus på alle
Læring der rykker:
Mestring
læring og progression:
Formativ evaluering - vigtigt med feedback
Rette flow
Indflydelse,
autonomi og medskaber:
Inddragelse af elevens
idéer og livssituationIndflydelse på egen læring påvirker drivkraften, for eleverne kan selv sætte kriterierne for sværhedsgrad og derved opleve at udvikle, skabe progression og mestre
Relevans,
anvendelse og formål:
Relevans på kort sigt eller længere sigt. Gode
forbindelser mellem teori og praksis
Deltagelse i et
praksisfællesskab
Knytter sig til samspilsdimensionen. Blive enige og
arbejde videre i en proces.
Sociale
klima, relationer og tilhør:
Al læring er situeret. Derfor er
det også vigtigt at eleven får en følelse af at høre til. Der kan være nogle
sociale læringsforudsætninger såsom problemer på hjemmefronten.
Tryghed er også
en faktor der fremmer læringen.
I opgaven er et af elementerne at de skal arbejde
sammen og skabe noget sammen.
Kommentarer
Send en kommentar