Læringsteoretisk problemstilling Mit oplæg tager udgangspunkt i de udfordringer jeg møder i min undervisning i en EUD klasse på Grundforløb 1. Jeg er kontaktlærer for klassen og underviser i Erhvervsfagene og et valgfag. EUD-klassen er fordelt på 12 piger og 7 drenge. Temaforløb : Erhvervsfagene er tilrettelagt som temaforløb, der strækker sig over 4 temaer á 4 ugers varighed. Emnerne på temaerne er: "Mig", "virksomheden", "Samfundet" og "Verden" Målepindene for de enkelte erhvervsfag er forbundet til det tema, der dækker bekendtgørelsen bedst muligt. Til hvert tema er tilknyttet 2-4 lærere, der har udarbejdet undervisningsmaterialet, som resten af lærergruppen, der skal undervise klassen, skal benytte. Materialet er ens for EUD klassen og de 2 EUX klasser og er udarbejdet uden blik for den niveauforskel, der kan være gældende på de to forløb. Ejerskab: Som underviser har dette være en udfordring, at skulle undervise klassen i
Velkommen til min blog der omhandler min vej til øget læring indenfor "Digitale teknologier". Jeg glæder mig til at fylde meget mere på bloggen i takt med at jeg får indhentet mere viden og opnår nogle kompetencer som jeg kan anvende i praksis.
Kommentarer
Send en kommentar