Øvelse 4
Hvordan kan der samarbejdes og videndeles med kolleger omkring anvendelse af digitale teknologier i undervisnings og læreprocesser:
Padlet kan anvendes på lærermøder som et brainstormingsværktøj. De bliver "tvunget" til at anvende et digitalt værktøj som så kan videreudvikles til undervisningen
På Grundforløb 1 har vi tematiseret undervisning hvor forskellige lærere står for materialet, som de så sætter de lærere der skal undervise i det grundigt ind i.
På Systime har vi oprettet et forløb i forløbsbyggeren hvor en af opgaverne er at eleverne skal brainstorme i Todays meet. Dette vil også "tvinge" flere lærere ud i at prøve den nye teknologi af.
For at det kan blive integreret generelt skal videndelingen ske, så lærerne selv bliver nødt til at anvende teknologien.
På Grundforløb 1 hvor vi har den tematiserede undervisning laver vi samtidig pp til hinanden som den enkelte lærer skal anvende i forløbet. Dette kan være problematisk da læreren ikke selv har lavet den og tænkt tankene bag. Der kan anvende Screen o-matic så de enkelte slides bliver uddybet til læreren.
Hvordan kan der samarbejdes og videndeles med kolleger omkring anvendelse af digitale teknologier i undervisnings og læreprocesser:
Padlet kan anvendes på lærermøder som et brainstormingsværktøj. De bliver "tvunget" til at anvende et digitalt værktøj som så kan videreudvikles til undervisningen
På Grundforløb 1 har vi tematiseret undervisning hvor forskellige lærere står for materialet, som de så sætter de lærere der skal undervise i det grundigt ind i.
På Systime har vi oprettet et forløb i forløbsbyggeren hvor en af opgaverne er at eleverne skal brainstorme i Todays meet. Dette vil også "tvinge" flere lærere ud i at prøve den nye teknologi af.
For at det kan blive integreret generelt skal videndelingen ske, så lærerne selv bliver nødt til at anvende teknologien.
På Grundforløb 1 hvor vi har den tematiserede undervisning laver vi samtidig pp til hinanden som den enkelte lærer skal anvende i forløbet. Dette kan være problematisk da læreren ikke selv har lavet den og tænkt tankene bag. Der kan anvende Screen o-matic så de enkelte slides bliver uddybet til læreren.
Kommentarer
Send en kommentar