Eleverne møder skolen med forskellige udfordringer som kan gøre det vanskeligt at lære.
Nedenstående er bud på hvilke udfordringer jeg som underviser møder i hverdagen og som jeg skal tage højde for i min undervisning.
For at imødekomme udfordringerne er det væsentligt, at jeg som underviser får kendskab til elevernes læringsforudsætninger og har mulighed for at kortlægge dem. Dette gøres gennem samtaler, men ofte er det de uformelle samtaler der kan skabes uden for undervisningen der er et vigtigt element.
Jeg benytter ofte tiden hvor vi har "bevægelse" til de samtaler og til at danne den nødvendige relation til eleverne.
Nedenstående er bud på hvilke udfordringer jeg som underviser møder i hverdagen og som jeg skal tage højde for i min undervisning.
For at imødekomme udfordringerne er det væsentligt, at jeg som underviser får kendskab til elevernes læringsforudsætninger og har mulighed for at kortlægge dem. Dette gøres gennem samtaler, men ofte er det de uformelle samtaler der kan skabes uden for undervisningen der er et vigtigt element.
Jeg benytter ofte tiden hvor vi har "bevægelse" til de samtaler og til at danne den nødvendige relation til eleverne.
Kommentarer
Send en kommentar