Gå videre til hovedindholdet

Maria

Medstuderende på Digitale teknologier

Min medstuderende Maria er 38 år. Hun bor i Lyngby med mand og 2 børn.
Maria er underviser på KNord og har undervist i 13 år.
Marias uddannelsesbaggrund er en kandidat i spansk og dansk hvilket hun også underviser i på det studieforberedende år.

Marias ønske er at give eleverne nogle analyseværktøjer til at begå sig i det virkelige liv og få koblet teori med praksis.

Hendes styrker er høj faglighed, men samtidig brænder hun for det relationelle.

Hun mener selv at hun skal blive bedre til at slippe eleverne, så det ikke er så lærerstyret.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Didaktiske og pædagogiske overvejelser

Kendskab og udgangspunkt i læringsforudsætninger Relationen - giver ikke sådan en opgave til en klasse jeg ikke kender Rette flow --> nærmeste udviklingszone Mål og indhold skulle kunne differentieres undervejs  Fokus på alle Læring der rykker: Mestring læring og progression: Formativ evaluering - vigtigt med feedback Rette flow Indflydelse, autonomi og medskaber: Inddragelse af elevens idéer og livssituation Indflydelse på egen læring påvirker drivkraften, for eleverne kan selv sætte kriterierne for sværhedsgrad og derved opleve at udvikle, skabe progression og mestre Relevans, anvendelse og formål: Relevans på kort sigt eller længere sigt. Gode forbindelser mellem teori og praksis Deltagelse i et praksisfællesskab Knytter sig til samspilsdimensionen. Blive enige og arbejde videre i en proces.  Sociale klima, relationer og tilhør : Al læring er situeret. Derfor er det også vigtigt at eleven får en følelse af at høre til. Der kan være n...

Eksamen del 1

Læringsteoretisk problemstilling Mit oplæg tager udgangspunkt i de udfordringer jeg møder i min undervisning i en EUD klasse på Grundforløb 1. Jeg er kontaktlærer for klassen og underviser i Erhvervsfagene og et valgfag. EUD-klassen er fordelt på 12 piger og 7 drenge.  Temaforløb : Erhvervsfagene er tilrettelagt som temaforløb, der strækker sig over 4 temaer á  4 ugers varighed. Emnerne på temaerne er: "Mig", "virksomheden", "Samfundet" og "Verden"  Målepindene for de enkelte erhvervsfag er forbundet til det tema, der dækker bekendtgørelsen bedst muligt.  Til hvert tema er tilknyttet 2-4 lærere, der har udarbejdet undervisningsmaterialet, som resten af lærergruppen, der skal undervise klassen, skal benytte. Materialet er ens for EUD klassen og de 2 EUX klasser og er udarbejdet uden blik for den niveauforskel, der kan være gældende på de to forløb.  Ejerskab: Som underviser har dette være en udfordring, at skulle undervise klassen i ...

Feedback, feedup og feedforward i et undervisningsforløb i samfundsfag

Undervisning: Samfundsfag Emne: Politiske partier